חתונה ממבט ראשון, למה זה לא מצליח ?

חתונה ממבט ראשון זוהי סדרת טלוויזיה שבה פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים מבצעים מעין שידוך מושכל, השידוכים בדרך כלל לא מצליחים לאורך זמן, במאמר קצר זה ננסה להבין מדוע היחסים נפסקים.

 בעבר היה לנו צורך קיומי במשפחה, היה לכל אחד חלקה קטנה, לכל אחד מבני הזוג היה תפקיד ברור, החברה דרשה זוגיות, ילדים, לא ניתן היה להסתדר לבד, לא ניתן היה לגדל ילדים לבד, כיום העולם הוא שונה, גבר לא חייב אישה כדי להתקיים בעולם, הוא יכול לדאוג לכל צרכיו לבד וכך וגם אישה לא חייבת גבר כדי להתקיים יכולה להתפרנס אפילו להביא ילדים לעולם, הזוגיות, התא המשפחתי של היום עם הרבה צורות.

בחברה החרדית ישנם גם שידוכים, אבל שם זה מחזיק, יש שם הרבה בעיות אחרות, אבל בזוגיות זה כן מצליח, למה ?

אומרת הגמרא (סוטה יז, א)"איש ואישה זכו שכינה ביניהם" כלומר שגבר ואישה מהחברה החרדית מגיעים לשידוך או לנישואין  הם רוצים לבנות שכינה ביניהם, הם רוצים שמשהו גבוה משניהם יהיה ביניהם, וכל מיני בעיות וקשיים המופיעים, הם מנסים להתעלות מעליהם כדי להשיג את מטרתם המשותפת.

בדומה להרבה זוגות נישואים שנשארים ביחד בשביל מטרה גבוה יותר כמו לדוגמא הילדים, לא לפגוע בהם, אבל כאן המטרה לכאורה גבוה יותר, ולא תלויה בגורמים חיצונים.

בתוכנית חתונה ממבט ראשון מגיעים גבר ואישה שכל אחד מהם אגואיסט, מוצלח, יכול להסתדר לבד ולא תלוי בשני, היחסים שהם בונים הם למטרה משותפת אבל המטרה בדרך כלל לא יותר גבוה מעצמם, ואם מתעוררים קשיים, קשה מאוד לכסות אותם, אפשר לחזור ולהסתדר גם בלי בן/בת זוג. החברה מבינה אולי קצת לוחצת, אבל הלחץ הוא יותר פנימי ולא חיצוני.

התוכנית חתונה ממבט ראשון כן יכולה לעבוד אבל עם ליווי וחינוך ארוך, שבו כל אחד יכיר בכך שהוא אינדיבידואל, הדואג בעיקר לעצמו, כך לימדו אותו החיים, והוא צריך לעשות שינוי לדאוג לא רק לעצמו, לצאת מעצמו ולבנות משהו גבוה יותר שהוא לא רק שלו אלא משותף לבן או לבת זוגתו. להרחבה על זוגיות נכונה – https://aspbasilicata.net/