מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא המפתח ליישור קמטים, מילוי קמטים ולהוספת זוהר לעור הפנים. היא נחשבת אחד החומרים המובילים כיום בעולם היופי וניתן למצוא אותה בקרמים שונים, מסכות פנים והזרקות. אבל מהי בדיוק אותה חומצה היאלורונית? שאלנו מספר דרמטולוגים מה הם יכולים לספר לנו על החומצה. אז קודם כל חשוב לדעת כי חומצה היאלורונית היא סוכר הקיים באופן טבעי בעור שלנו ומכיל מים שעוזרים לעור להישאר לח ושמנמן. החומצה מחזיקה את משקלה במים פי אלף ומאפשרת את הלחות בעור ובמפרקים ומונע ממנה מלהתאדות באוויר. כמו קלוגן ואלסטין גם הכמות של החומצה בגופנו פוחתת ככל שאנחנו מזדקנים. מה שמעודד את ייצור החומצה בגופנו היא הדיאטה שלנו, אכילת פירות וירקות מועילה מאוד בניקוי הגוף ובחיזוק ייצור החומרים החיוניים לעור.

בגלל התכונות של החומצה ההיאלורונית והיכולת שלה לייצר או לשמר לחות בעור היא משמשת במוצרים רבים לטיפוח העור. אך לא תמיד בטיפולים נטולים חומרים כימיים כגון מתיחת פנים בחוטים. מכיוון ששימור לחות או הוספת לחות לעור היא מרכיב הכרחי במשטר טיפוח העור ובהזנתו החשיבות של החומצה כל כך גדולה. מומלץ מאוד לבדוק בכל תכשיר או מוצר שאתן קונות לבדוק ברכיבים האם הם עושים שימוש בחומצת הפלא ואם כן אז הם יגרמו לעור שלכן להיראות צעיר ובריא יותר בסבירות גבוהה וכן ישפרו את האלסטיות שלו. מצד שני העוצמה של החומצה מאפשרת לך לעשות שימוש במוצר אחד בלבד המכיל אותה ואין צורך במוצרים נוספים כדי לספק לעור הפנים את הלחות הדרושה לו.

בחירת מוצר איכותי המכיל חומצה היאלורונית יכול להיות טריקי משום שהמולקולה לרוב היא גדולה מדי מכדי לחדור בצורה יעילה עמוק אל תוך שכבות העור ולכן חשוב מאוד לשלב אותה עם חומרים שמשמשים מעין כלי רכב אשר יכולים להחדיר את המולקולה אל תוך העור. אם אין חדירה אז החומצה לא ממש יכולה לתפקד כראוי והיא נותרת על שכבת העור החיצונית. בחירת המוצר הנכון דורשת ידע מקצועי ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם כגורמי מקצוע אמינים שניתן לסמוך על המלצתם ולא לחשוד שהיא מונעת מאינטרסים מסחריים. כמובן שמוצרים שונים יכולים להתאים בנסיבות שונות או לבעלי עור שונה.