מאפיינים של תיקי משפחה רגישים

לאורך כל חיינו נחווה חוויות שונות, חלקן יהיו משמחות במיוחד, חלקן יהיו מכאיבות ורובן הגדול יאפשר לנו ללמוד יותר על עצמנו, להתגבר ולצמוח. אך כאשר מדובר בהליך של גירושין הליך זה מהול בהמון תחושות מורכבות ושונות, בין אם מדובר בשינוי שגרה די נוחה ועד אל מאבקי אגו, כסף וכוח. כמובן שאל כל אלו נוסיף את אנשי המקצוע המצטרפים אל הליך שכזה, החל מעורכי דין כמו https://www.geronadv.co.il/ ועד אל יועצים/שופטים ומגשרים והרי לנו אירוע פרטי שהופך לכמעט פומבי לחלוטין. הליכים אלו עלולים להיות לא רק פולשניים במיוחד אל חיינו הפרטיים, אלא גם להימשך לא מעט זמן.

מאפיינים עיקריים

כאשר מדובר בהליך גירושין ולא משנה מה הן הסיבות אשר הובילו את בני הזוג אליו, חשוב לדעת כי שני מאפיינים נחשבים לעיקריים ביותר בהליך זה. הראשון הוא כמובן הסדרי השהות של הילדים, בין אם הם כוללים זמני חול/חגים וסופי שבוע ועד המרחק הגאוגרפי שקיים בין בני הזוג. מאפיין שכזה עלול להשפיע רבות לא רק על הליך הגירושין עצמו, אלא גם על היחסים שבין ההורים ועלול להיגרר גם להכרעה שרירותית של בית המשפט. בכל הקשור לחלוקה של ממון וקניין רוחני, אחד הדוגמאות לכך הייתה בגירושין של מייקל דאגלס ואשתו הראשונה. הזוג נפרד בשנת 200 אך הליך הגירושין התארך עד ל15 שנים כאשר המחלוקת העיקרית בין השניים, היא מה הוא סכום הכסף המגיע לבת הזוג לשעבר.

להתגרש נכון

בשנים האחרונות גדל העומס על בתי המשפט לענייני משפחה ובשל כך נולדו מספר פתרונות אשר יעזרו לבני הזוג להתגרש בצורה נכונה ובריאה יותר. הראשונה שבהן ואולי גם הפופולריות במיוחד היא גירשון בתיווך של מגשר, אז יוכלו בני הזוג להעלות את הרצונות של כל אחד מהם ולהגיע להסכמה הדדית בעזרת גורם שלישי חיצוני. פתרון זה מוצע גם עבור הסדר ראיה עבור הילדים, שכן בשנים האחרונות חלוקה זו מתאפשרת בזכות אחריות הורית משותפת. פתרון זה מעניק הסדרי ראייה נוחים המתחשבים גם במצבם הכלכלי של בני הזוג, גם במרחק אחד מהשנייה וגם ביכולת להעניק לילדים קשר בריא ויציב עם הילדים.