למה אני חי?

השאלה למה אני חי? בשביל מה? מה נשאר מהחיים? מה הטעם בחיים? למי אני מהנה? שאלות אלו העסיקו את האדם לאורך השנים. הרמב"ם, מתאר בחיבורו החשוב "משנה תורה" את חיפושו הנואש של אברהם למצוא תשובות: "כיוון שנגמל איתן זה התחיל לשוטט בדעתו… והתחיל לחשוב ביום ובלילה והיה תמה האיך אפשר שיהיה הגלגל הזה נוהג תמיד ולא יהיה לו מנהיג ומי יסבב אותו כי אי-אפשר שיסבב את עצמו ולא היה לו מלמד ולא מודיע דבר אלא מושקע באוּר כַּשְׂדִּים בין עובדי כוכבים הטיפשים ואביו ואימו וכל העם עובדי כוכבים והוא עובד עימהם". בימינו חיפוש המשמעות מאוד קשה, החיים "המודרנים" הלחוצים לא מאפשרים כמעט לשאול שאלות. אנחנו עסוקים מדי בהישרדות, בלהחזיק את הראש מעל המים על מנת שלא לטבוע. נראה כי החיפוש אחר משמעות היתה נחלת מיעוט. החיפוש אחר משמעות מתגלה באדם בצורות שנות, לרוב זה בצורת חוסר הסכמה והרגשה פנימית שמשהו כאן לא"מסודר"נכון. פער גדול וכאב שהוא לא מצליח לאזן את עצמו 

בתקופתנו החיפוש אחר האמת, מתגלה כחיפוש אכזרי ומסוכן כי הוא מעמיד אותך חשוף כאדם פתוח, שואל, חוקר. בנקודה הזו ישנם הרבה שיכולים לנצל את המצב לתועלתם ולכן חשוב להיות עם רגליים על הקרקע וראש פתוח ולבדוק האם אני מקבל תשובות לשאלות שלי? האם אותו אדם שמולי, שטוען כי יודע את התשובות, חי עלפי אותם עקרונות? האם יש בי עדיין ספק? ואם כן צריך להמשיך לחפש.

חשוב לשים מטרה ברורה ,כמה שניתן, על מנת שהחיפוש לא יהיה פילוסופי, אלה שיבנה את האדם.

חיפוש אחר משמעות החיים בעיני, מחייבת בסופו של תהליך לבנות אדם טוב לעצמו ולזולת, שיוכל לתרום מהידע שלו, לבנות את הסביבה שלו, הקהילה, העם.החיפוש אחר משמעות החיים מאפשר לאדם, להתחדש כל רגע, להיות קשוב לעצמו, להיות נצחי, כי כל רגע הוא מגלה, את עצמו מחדש.