טיפים מעשיים להסדר חובות מול הבנקים

במהלך החיים הבוגרנו רובנו נוטלים הלוואות עבור מגוון צרכים, החל מרכישה של רכב חדש ועד אל מימון לימודים או חופשה מפנקת במיוחד בחול. עם זאת חלק לא קטן עלול למצוא עצמו מתקשה בהחזר הלוואות אל מול הבנקים, בין אם מדובר בהלוואות מסוג בלון ועד אל הלוואות כמו משכנתאות שונות ועוד. מקרים שכאלו עלולים להיווצר דרך מגוון רחב של סיבות, מקרי גירושין ועד אל פיטורים או צבירת חובות מול בנקים או גופים פנסיונים אחרים. לכן במקרים שכאלו חשוב לדעת כיצד להתמודד ולבצע הסדר חובות אל מול הבנקים, אשר עלול להוביל לכדי חדלות פירעון ואף מכירת נסכים בידי הוצאה לפועל.

הסדר חובות מול הבנקים-מה זה אומר?

כאשר חייב איננו מסוגל לעמוד בתשלומי ההחזר החודשיים, יזדקק ככל הנראה להגיע אל הסדר חובות מול הבנק ממנו לווה את הכסף. משום כך המושג הסדר חובות מתאר הסכם חדש שנחתם בין הלווה לבין הבנק כאשר ללווה במקרים שכאלו, קיימות 2 תקופות בהן יוכל לפנות אל הבנק ולבצע הסדר שכזה. האופציה הראשונה היא לפני בעיית תזרים המזומנים, כאשר בזמן שכזה יגדלו הסיכויים של החייב להגיע אל הסדר יחסית נוח ומקובל על ידו וגם על הבנק.

פרק זמן שני הוא כאשר בעיית תזרים המזומנים מתחיל לגדול, בין אם בשיקים שחוזרים ועד לחריגה חוזרת ממסגרת האשראי. במקרים כאלו סיכויים לקבל הסדר חובות מקל מול הבנק יהיו קטנים יותר, אך עדיין יהיו עדיפים על הבנק וגם על הלווה.

השלכות עתידיות

באשר לחובות אשר הולכים וטופחים, חשוב לדעת כי יש לכך לא רק הלשכות פיננסיות אלא השלכות כלכליות החל מהורדת דירוג האשראי של הלקוחות וקבלת תנאים פחות טובים בבנקים ומוסדות פיננסיים אחרים ועד אל מקרים של הוצאה לפועל ולרבות פתיחה בהליך של חדלות פירעון. מקרים של הוצאה לפועל כמובן מתקיימים לאחר מספר הודעות וחוסר יכולת של הלווה לעמוד בהחזרים החודשיים, שכן היא כוללת גם הליך משפטי ובסופו של דבר אפילו מכירת נכסים שבידיו של הלווה. להרחבה – https://www.shoresh-law.co.il/