איך עובד משרד הפיס?

משחקי המזל בישראלים נחשבים לדי פופולריים וכולם מאוגדים תחת משרד הפיס, אליו משתייכת גם הגרלות הטוטו ווינר למיניהן ועד אל הגרלות הצ'אנס והגרלות הלוטו השבועיות. משרד זה אחראי על לא מעט סוגי הגרלות, על הפיקוח של כולן בלא מעט שעות מהיממה אך בעיקר נחשב גם לגוף שמרוויח סכומים יפים במיוחד. ההקמה של המשרד נעשתה ברצון אמיתי וכנה לעזור לישראל המתפתח של אותן שם, אז עם ריבוי העליות וכמות התושבים בעיר תל אביב בתחילת שנות החמישים נוצר הצורך גם בהקמה של בית חולים חדש. בשנים האחרונות הפך המשרד הנדיב לא רק למרוויח אלא גם לנותן חסות וחלק ממגוון פעילויות פנאי בישראל.

הרווחים של משרד הפיס

על פי נתוני הכנסות של מפעל הפיס לשנת 2021, המשרד הרוויח מעל ל9 מיליארד שקלים מהימורים ואף הראה עלייה של כמעט מיליארד שקלים משנת 2019. הרווחים הללו אינם "מקובעים" במשחק אחד או שניים אלא מורכבים ממספר רחב של משחקי מזל, החל מכרטיסי גירוד ועד אל הגרלות שבועיות והגרלות יומיות כמו שניתן לראות באתר https://www.playsmart.co.il/ . אל הגרלות אלו מתווסף עוד נתח די גדול והוא כמובן תוכנית המנויים של מפעל הפיס, כהכנסה זו לפי דיווחי המשרד עומדים על כ46% רווח. שאר אחוזי הרווחים מתחלקים כמעט שווה בין הלוטו החישגד ומשחקי הצ'אנס, הנעים בין עשרים עד שלושים אחוזים מההכנסה הכוללת.

חסויות ותוכניות הפיס

אך משרד הפיס איננו רק מציג רווחים, אלא מחזיר לקהילה במגוון רחב של דרכים החל מבנייה של בתי ספר, מגרשי כדורגל, תיאטראות ועד אל מימון הצגות ותוכניות מצוינות ופרסים ליוצרים. כל אלו מתאפשרים בעיקר מהכנסות של מפעל הפיס, המציעות לא רק רווחים נאים אלא אפשרות אמיתי לתמוך בחזרה בקהילה יחד עם מתן תמיכה לשחקנים כבדים הזקוקים למעט הכוונה וייעוץ. לכן בין אם מדובר במילוי טופס ווינר, הגרלת לוטו שבועית או כרטיס גירוד, כל אלו עוזרים בסופו של דבר לקהילה המקומית והארצית שלנו להתפתח ולהנות מפעילויות פנאי עשירות בלא מעט מתחומי החיים. רק לזכור לשחק חכם, מאוזן ולהנות מהריגוש.