מה זה אופציה בתוך כסף?

כיום בעולם הפיננסים ישנם לא מעט כלים העוסקים במסחר, דרך סכומים שונים וצורות סחר שונות. וכמעט כל אדם מכיר את המושג "מניות" ובטח כל אדם שלישי או רביעי שמע מתי שהוא על "איגרות חוב" וכנראה שכל אדם עשירי או אחד עשרה, גם סחר מתישהו באחד מאותם כלים.  אך עולם הסחר הפיננסי הוא מעין שפה גדולה משל עצמה, ובין כל מושג שאתם מכירים או תכירו, ישנם עוד כמה מושגים שלא תכירו. אחד מהם וההופך למוכר בעולם המסחר אלו אופציות המסחר, אשר מגיעות כדרך עבודה "מהשטח" ומבטאות הסתמכות וניבוי של עליה במניות וירידה שלהן. כתבי אופציה ואופציות מונפקים על ידי בעלי המניה או מכשירים פיננסים שונים וברוב הזמן במחיר הנמוך ממחיר המניה.

  • אילו מניות יכולות להיות מבין האופציות?

כל מניה מונפקת בבורסה יכולה להיות חלק מאופציות וגם מדדים שונים

  • מי משתמש באופציות?

לא מעט בורסות בעולם משתמשות באופציות, החל מהבורסה בתל אביב ועד לבורסת בשיקגו ועוד.

  • על מה מתבססות האופציות?

האופציות מתבססות על מגוון רחב של משתנים, בין אם אלו אופציות של מדדים או של מניות חברה. חלק מהן מתבססות על חוזים עתידיים, חלק על עליה בשיעור הקניה של המניה או בהשקת מוצר ועוד.

  • מה הדרך הטובה ביותר לסחור באופציות?

לא מעט הכשרות של השקעות ולימודים לעיתים פוסחים על אסטרטגית השקעה, אך מעבר לזה הדבר גם כן תלוי באדם המשקיע. החל מהסכומים שירצה להשקיע ועד לידע שיש לו על עולם המניות והמסחר.

  • האם זה יותר מסוכן ממניות?

אפשר להגיד שהשקעה באופציות הינה "מסוכנת" יותר, מכיוון שהיא מתבססת על דברים העתידיים לקרות. אם נוכל להשוות את זה לקניית דבר גדול, כמו דירה או קיום אירוע שבו צריך לתת מקדמה. המקדמה היא בעצם האופציה, כך שאתם משקיעים באיזה שהיא אופציה או הזדמנות אם תרצו לקרוא לזה, שבה תוכלו לקנות את המניה או למכור את האופציה במחיר המנייה בין אם תעלה או תרד.

  • ·מהי אופציה בכסף?

אופציה בכסף היא בעצם אותה אפשרות שהדגמנו בנקודה הקודמת. האופציה היא כדוגמת המקדמה, בין אם תרכשו את הדירה או לא תקיימו את האירוע המקדמה כבר שולמה.אך כאשר תסגרו את העסקה, אתם בעצם תבצעו את הרכישה של המניה. בכל אותו הזמן שבו רכשתם את האופציה, הכסף שלכם יהיה באופציה, עד שתבצעו את הרכישה של המניה או עד שתמכרו את האופציה שלכם.