טפטים לחדר שינה – לא מה שחשבתם

הרבה אנשים מנסים להשתמש בטפטים לחדר השינה שלהם אבל רק מעטים מצליחים לנצל את האלמנט העיצובי הזה כך שיממש את כל הפוטנציאל שלו. טפטים אינם צריכים רק להיות מודבקים על הקיר אלא להוות חלק ממארג עיצובי שלם והרמוני. אז איך עושים את זה נכון? אנסה להביא כמה הצעות כך שתוכלו להחליט מה נכון עבורכם. עם קצת מזל, הטפט יהפוך לאלמנט העיצובי האהוב עליכם בחדר.

טפט לחדר שינה

הצעד הראשון הוא לבחור את מנעד הצבעים לפרויקט כולו, כלומר מהטפטים ועד המצעים והשמיכות, הריהוט והוילונות – הכל צריך לדבר באותה שפה. המפתח הוא לבחור בראש ובראשונה טפט שאתם אוהבים ואז לבנות את החדר סביבו. חשוב לשים לב לגודל התבנית שחייבת להיות בפורפורציה לגודל החדר, חדרם גדולים מאפשרים תבניות גדולות יותר. הצעד השני הוא לשקול קיר שונה, כלומר ליצור קיר אחד מכלל הקירות בחלל שיעוצב אחרת, בטפט שונה וימשוך את העין. בקיר הזה תעשו שימוש בתבניות ובצבעים הנועזים ביותר שלכם – נועז יותר זה טוב יותר. רצוי שזה יהיה קיר שמשמש רקע לנקודה המרכזית בחדר כדי שבאמת יוכל לתפוס את עיני המתבוננים. בחדר שינה מדובר לרוב בקיר שנמצא מאחורי המיטה ולעיתים ניתן על ידי מראה ליצור השתקפות שלו על אחד הקירות האחרים.

הצעד השלישי הוא לשקול מיטה פשוטה ולא כזו עם ראש מיטה מסיבית, במקרה כזה הטפט שנמצא מאחורי המיטה יכול לשמש אחלה רקע ופתרון זול ונוח להעצמת המיטה. האתגר במקרה הזה הוא להתאים את גודל הטפט כך שיהיה מעט יותר גדול מהמיטה. כלל אצבע נוח הוא להשאיר 5-6 סנטימטר מכל צד. חשוב שהקיר יהיה חלק וללא פגמים כך שלא יווצרו בועות אוויר בעת תליית הטפט. אם מדובר בדירה שכורה שמחייבת להוריד את הטפט עם סיום החוזה אפשר להשתמש בטפטים שניתנים להסרה בקלות.

טפט לקיר חדר שינה

הצעד הרביעי והאחרון ליצור את הטקסטורה הנכונה בחדר, כלומר לתת לחדר הרגשה דרך הנראות שלו. לכן כדאי להגדיר במילה אחת את ההרגשה שהחדר אמור לספק ואז להגדיר מהו הצבע ומהי התבנית שיספקו את ההרגשה הזו, אחרת קל לשכוח או להתבלבל כשניגשים אל מגוון הטפטים האפשריים שיעמדו לבחירתכם.