בין רוקחות לקוסמטיקה

היכולות הטכנולוגיות המתקדמות הופכת חלק ממוצרי הטיפוח, היופי והבריאות למוצרים סמי רפואיים אך יש גם מוצרים רפואים בהגדרתם כמו מוצרי חברת CTS המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים איכותים ללא מרשם, מוצרי מרשם, מוצרים גנריים ותרופות מהתחום הקוסמטי בריאותי. בין המוצרים שלה אפשר למצוא מוצרים לשטיפה נשית אינטימית, מוצרי הלבנת שיניים, קו מוצרים לטיפול בעור פגוע, מסכה לפנים ועוד מוצרים שונים לילדים. מדובר במגוון עצום של פתרונות על תחומים שונים שמרבית החברות מעדיפות לא להתפרש על פניו לדוגמא חברת מעבדות קמדיס מתמקדת בעיקר בדרמטולוגיה, כלומר פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי בריאות העור שנוסו בהצלחה בניסויים קלניים ומבוססים על רכיבים טבעיים ואקטיביים מצמחי מרפא. מכיוון שכל מוצרי החברה נבדקים בניסויים קליניים לחברה קשר ישיר עם המוסדות האקדמיים הרלוונטיים והמוצרים מכילים תמציות צמחים המופקות בטכניקות יחודיות המאפשרות לזקק ולהעצים את המרכיבים האקטיביים שבצמחים. טכניקות אלו שחלקן ודאי רשומות בפטנט מדגימות את התוצאות המדהימות שניתן להשיג באמצעות השילוב והאיזון הנכון בין תמציות שונות. מוצר הדגל של החברה – קרם הגוף החזק במיוחד שלה מהווה טיפול ארוך טווח להקלה של עור מגרד, אדום, יבש או מציק.

זו דוגמה יפה לחברה שהתמחתה בתחום שאינו קשור ישירות למוצרי ים המלח או שמפו ללא מלחים ועדיין הצליחה להביא חדשנות לתחום הטיפוח והיופי באמצעות מחקר מדעי וטכנולוגיות מתקדמות. בדרך כלל אנו רגילים לזהות את החברות המתקדמות והחדשניות ככאלו שעוסקות בהפקת מוצרים המבוססים על משאבי ים המלח ואוצרות הטבע שבו אך כאן ניתן לראות מקרה אחר וזה יפה לראות עד כמה היכולת המדעית ישראלית בתחום מבוזרת בצורה שמקטינה את הסיכון מהתרסקות של תעשייה שלמה כתוצאה מהתייבשות ים המלח או בעיות לא צפויות אחרות.

כיוון אחר לגמרי שלא כולל את ים המלח או את עולם הבוטניקה וצמחי המרפא הוא הפקת מוצרים המבוססים על מים מטוהרים מהכנרת. המים המטוהרים של הכנרת משמשים לשלל גידולים וביניהם מטעים של רימונים, קלמנטינות ולימונים שמהם ניתן לזקק תמציות המשמשות יחד עם אותם מים מטוהרים לחומרים לניקוי פנים, ניטרול חומציות והעשרת הפנים בויטמינים חיוניים. אחד התוצרים העיקריים הוא הפקת שמן מזרעי הרימונים לצד זיקוק שמן הקלמנטינות המהווים את הבסיס לפורמולות אלו.